Již 100 let podporujeme české novináře.


Vytisknout

Zprávy

Unie vydavatelů: Celková čtenost tisku se ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 nezměnila

Pátek, 10. listopad 2017  |  napsal(a): v kategorii: Zprávy

Ukazují to výsledky výzkumu čtenosti periodického tisku MEDIA PROJEKT, které byly předány ve čtvrtek 9. listopadu 2017 zadavatelům výzkumu. Celkový zásah tisku ve čtenářské populaci 12 až 79 let zůstává i nadále těsně pod hranicí 90 %, což znamená, že tisk neoslovuje pouze 1/10 obyvatel České republiky a čtenost tisku jako celku je dlouhodobě stabilní.

Celkový souhrnný zásah deníků a jejich suplementů v delším období činil v uvedeném období 69 % populace. Čtenářem alespoň jednoho časopisů bylo téměř 83 % populace ve věku 12 – 79 let. V absolutní hodnotě to představuje 7,3 milionu osob.

Další souhrnná data ukazují, že čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 77 % uvedené populace.

Deníky a suplementy

Celková čtenost deníků a jejich suplementů na vydání činila ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 podíl 47 % populace. Postavení nejčtenějšího celostátního deníku zaujímal i v tomto období titul Blesk (960 tis. čtenářů), druhým byl titul MF DNES (564 tis. čtenářů) a třetí pozici nadále zaujímá deník Sport (268 tis. čtenářů). Tři celostátní deníky ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 svoji čtenost proti předchozímu období zvýšily. Jedná se o tituly Sport (+ 3,5 %), Aha! (+ 0,9 %) a Hospodářské noviny (+ 0,7 %).

Celostátní síť DENÍK ČR dosáhla počtu 551 tis. čtenářů na vydání. V jejím rámci byla nejsilnější regionální síť Deník střední Čechy + Pražský deník s 80 tis. čtenářů na vydání, další síť Deník severní Morava a Slezsko se 79 tis. čtenářů a Deník východní Čechy se 74 tis. čtenářů. Největší nárůst čtenářů v rámci sítě DENÍK ĆR vykázala síť Deník Vysočina s rekordním zvýšením počtu čtenářů o 19,4 % proti předchozímu období. Čtenost se zvýšila i u třech dalších regionálních sítí.

Ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 vzrostl výrazně ve srovnání s prvním pololetí 2017 počet čtenářů bezplatných deníků. Nejvíce u titulu E15, kde nárůst činil 16,4 %, ale i u deníku Metro se počet čtenářů na vydání zvýšil o téměř 3 %.

Suplementem s nejvyšší čteností byl ve sledovaném období opět titul Blesk magazín (1 257 tis. čtenářů a nárůst o 1,1 %) a stejně tak se na druhém místě umístil TV Magazín a na třetím Magazín DNES + TV. Suplementy s nejvyšším nárůstem čtenosti proti prvnímu pololetí byly Styl pro ženy (+ 14,8 %), EGO! Magazín Hospodářských novin (+ 11,7 %) a Dům a bydlení (+10,3 %). Celkem vzrostl počet čtenářů u 8 titulů suplementů.

Časopisy

Nejčtenějšími prodávanými časopisy byli ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 Nedělní Blesk (531 tis. čtenářů), Rytmus života (510 tis. čtenářů) a třetími v pořadí byly TV max a Blesk pro ženy (shodně 425 tis. čtenářů).  Nejčtenějším bezplatným týdeníkem je i nadále titul 5plus2 (896 tis. čtenářů).

Z hlediska růstu počtu čtenářů proti prvnímu pololetí 2017 byly největšími skokany mezi placenými časopisy Svět koupelen (+ 15,6 %), Moderní byt (+ 15,0 %) a Harper´s Bazaar (13,8 %). Celkově vzrostl počet čtenářů u 25 časopisů a u dalších 6 zůstal stabilní. Časopisem s naprosto největším přírůstkem počtu čtenářů byl bezplatný regionální měsíčník Kraj Vysočina s nárůstem o třetinu.

Z žánrových skupin si vedly dobře časopisy životního stylu pro ženy, programové časopisy, časopisy o cestování, vědě a zajímavostech a stabilní výsledky vykázala skupina zpravodajských týdeníků.


Komentáře k článku:

Přidejte komentář ↓

Přidejte komentář: