Již 100 let podporujeme české novináře.


Vytisknout

Zprávy

Přečtěte si, jakou mají noviny a časopisy aktuálně čtenost

Pátek, 11. květen 2018  |  napsal(a): v kategorii: Zprávy

Zajímavá data o čtenosti tištěných titulů zveřejnila v tiskové zprávě Unie vydavatelů. Nejčtenějším deníkem byl v letošním 1. čtvrtletí a 4. čtvrtletí loňského roku Blesk s růstem proti loňskému druhému pololetí o 1,3 procenta na 959.000 čtenářů. Následuje MF Dnes s 572.000 čtenáři na vydání, což představuje nárůst o 2,7 procenta. Jako třetí se "umístil" je celostátní síť titulů Deník s poklesem o 1,3 procenta na 539.000 lidí na vydání.

Počty čtenářů ve věkové skupině 12-79 let za sledované období ukazuje níže uvedená tabulka.

Titul

Počet čtenářů na vydání ve 3. a 4. Q. 2017

Blesk

959 000

MF DNES

572 000

Sport

240 000

Právo

242 000

Aha!

201 000

Lidové noviny

213 000

Hospodářské noviny

165 000

Proti předchozímu období vzrostl nejvíce počet čtenářů Lidových novin (+ 9,2 %), Hospodářských novin
(+ 5,1 %) a MF DNES (+ 2,7 %). Zvýšil se ještě počet čtenářů Blesku a Práva. V případě Lidových novin a Hospodářských novin se jedná o dlouhodobější trend, protože jejich čtenost je vyšší i ve srovnání se stejným obdobím před rokem (+ 4,9 % a + 2,5 %).

Počet čtenářů sítě titulů Deník dosáhl 539 000 osob. Nejčtenějšími tituly této skupiny jsou mutace na jižní Moravě se 78 000 čtenářů na vydání. Největší nárůst počtu čtenářů vykázal Deník v západních Čechách
(+ 13,9 %) od minulého období a 54,2 % proti stejnému období před rokem. Celkově se zvýšil počet čtenářů Deníku ve 4 regionech.

Z celkového počtu 18 sledovaných suplementů deníků se počet čtenářů ve srovnání s minulými výsledky zvýšil u 15 titulů. Největší nárůst zaznamenal titul Deník Víkend (+16,4 %) a dále Rodina DNES (+10,1 %)
a Pátek Lidových novin (o 9,8 %). Ve srovnání se stejným obdobím před rokem je nejvyšší nárůst počtu čtenářů u suplementů Ego! (+37,5 %) a Pátek Lidových novin (+14,6 %), což koresponduje i s nárůstem počtu čtenářů deníků, do nichž jsou tyto suplementy vkládány. Nejčtenějším suplementem zůstává Blesk magazín TV s 1 249 000 čtenářů na vydání a nárůstem o téměř 1 %.

Čtenost časopisů

V porovnání s předchozími výsledky za 3. a 4. čtvrtletí 2017 vzrostla nejvíce čtenost ekonomických časopisů (+ 14 %), titulů péče o zdraví (+ 13 %) a také motoristických časopisů a časopisů o bydlení a bytové kultuře (obě skupiny + 11 %).

Nejčtenějším placeným časopisem byl v období 4. čtvrtletí 2017 a 1. čtvrtletí 2018 týdeník Nedělní Blesk vydavatelství Czech News Center s 517 000 čtenářů na vydání (nárůst o 1,6 %). Následující příčky zaujaly tituly vydavatelství Bauer Media Rytmus života s 456 000 čtenářů a TV Max s 439 000 čtenářů
(nárůst o 3,3 %). Pořadí nejčtenějších titulů se proti druhému pololetí roku 2017 nezměnilo.

Nejčtenějším bezplatným časopisem byl týdeník 5plus2 vydavatelství MAFRA s 896 000 čtenáři, který vykázal nárůst + 1,1 % proti minulým výsledkům a + 4,6 % meziročně.

Mezi tituly s největším nárůstem čtenářů od předchozích dat patří měsíčník Blesk bydlení (+ 47,1 %), Čas na lásku (+ 40,0 %), Rodinný dům (+ 38,5 %), Koktejl (+ 38, 3 %) a Auto tip Klassik (+ 34,9 %).

Podíváme-li se podrobněji na jednotlivé žánrové skupiny časopisů, je ve srovnání s předchozími výsledky za 3. a 4. čtvrtletí 2017 patrné, že vzrostla nejvíce čtenost ekonomických časopisů (o 14 %), titulů péče o zdraví (o 13 %) a také motoristických časopisů a časopisů o bydlení a bytové kultuře (obě skupiny o 11 %). V případě ekonomických titulů vzrostl počet čtenářů všech tří sledovaných časopisů v rozmezí od 18,5 % u týdeníku Euro po 12,5 % u Ekonomu.

V případě největších skupin časopisů, jako jsou například tituly životního stylu pro ženy, se počet čtenářů zvýšil nejvíce u titulů Dieta (+ 28,6 %) a Moje psychologie (+ 17,8 %) a dále u dvouměsíčníku Kreativ Praktická žena (+11,6 %). U společenských časopisů se zvýšil počet čtenářů u časopisů Interview (o 7,7 %), Exkluzív (o 2,4 %) a Nedělní Blesk (o 1,6 %). Ze zpravodajských týdeníků se zvýšil nejvíce počet čtenářů časopisu Reflex (o 8,8 %), u Respektu (o 4,0 %) a u časopisu Téma (o 1,3 %).

Ve výsledcích výzkumu jsou poprvé publikovány dva tituly vydavatelství Bauer Media, z nichž měsíčník Nostalgie dosáhl 50 000 čtenářů na vydání a časopis Rytmus života Retro 208 000 čtenářů na vydání.


Komentáře k článku:

Přidejte komentář ↓

Přidejte komentář: