Již 100 let podporujeme české novináře.


Vytisknout

Zprávy

Dvě maďarská opoziční média ukončila činnost po dalším vítězství Orbána

Čtvrtek, 12. duben 2018  |  napsal(a): v kategorii: Zprávy

Maďarská rozhlasová stanice Lánchíd Rádió a maďarský opoziční deník Magyar Nemzet ukončily 10. a 11. dubna z finančních důvodů činnost. Stalo se tak jen několik málo dní po volbách, které opětovně vyhrál pravicový politik Viktor Órbán.   

 

Evropská novinářská federace (EFJ) vyjádřila znepokojení nad nedávným vývojem v Maďarsku. Podle informací, které uvedla na webu, finanční problémy stanice Lánchíd Rádió i deníku Magyar Nemzet způsobilo náhlé, dramatické zvýšení nájmu v sídle stanice, které vlastní lidé ideologicky blízcí premiérovi Orbánovi.

Obě média vlastní někdejší Orbánův spojenec Lajos Simicska. Ten noviny převzal v roce 2000 poté, co byl předseda pravicové strany Fidesz zvolen do čela vlády poprvé. Během poslední předvolební kampaně tyto sdělovací prostředky hojně informovaly o korupčním prostředí kolem Viktora Orbána.

"Maďarské mediální prostředí představuje ohrožení pro názorovou pluralitu. I když formálně existují právní mechanismy pro zajištění svobody tisku, kroky vlády v souvislosti s mediálním trhem jdou proti ní," stojí ve vyjádření EFJ.  

Více informací poví originální text na webu Evropské novinářské federace, který si můžete stáhnout pod tímto odkazem.


Komentáře k článku:

Přidejte komentář ↓

Přidejte komentář: